פינוי אסבסט ברמת השרון

אסבסט מוגדר כיום כחומר שאסור לייבא או לסחור בו, בין אם כמוצר עצמאי ובין אם כחלק בלתי נפרד ממוצר אחר. עם זאת, עד לפני כמה עשורים, כאשר לא היו ידועים נתונים ידועים על הנזקים הבריאותיים שהוא גרם, האסבסט נחשב לחומר בנייה פופולארי מאוד, בעיקר לבניית גגות.

כיום, בלא מעט מבנים בישראל יש גגות אסבסט, והמגמה היא להסיר את כל האסבסט ולהיפטר ממנו אחת ולתמיד.

מה הופך את האסבסט למסוכן כל כך?


שמצריך פינוי אסבסט ברמת השרון?


אסבסט הוא חומר סיבי המופק מסלעים ייחודיים, המיוצרים בדרך כלל ממינרל הסיליקט של מגנזיום. ישנם סוגים שונים של אסבסט, ביניהם אסבסט לבן, אסבסט חום, אסבסט כחול וכו'. בחללים ציבוריים או פרטיים, תצורת האסבסט המוכרת ביותר היא יריעת הגלי המשמשת בדרך כלל לקירוי.

יחד עם זאת, ניתן להשתמש באסבסט גם למטרות אחרות כמו תחנות אוטובוס על הגג, גדרות, קירות מחסנים וכו'. לרוב מדובר בקרטון גלי במראה קלאסי, אך בהחלט יש סיכוי שאסבסט יהיה קיים בקרטון העשוי בעיקרו מחומר אחר ולכן אינו קיים בתצורה הקלאסית של לוח האסבסט.

מתי יש להסיר אסבסט?

כפי שאמרנו בעבר, אסבסט במצבו השלם והתקין אולי אינו מוצר בטוח במיוחד, אך עדיין אינו מהווה גורם סיכון לסיכון הקלאסי של נשימה של סיבי אסבסט.

בתנאים רגילים, הסיבים מעוגנים היטב ומסוגרים בתוך פני האסבסט, כך שאין צורך לדאוג שהם יגיעו למערכת הנשימה של מי שקרוב לאסבסט. הבעיה היא שמספיק סדק קטן, ולפעמים קשה לראות את הסדקים שחושפים את הסיבים הללו לחיק הטבע.
מצב נוסף בו האסבסט הופך למסוכן הוא אסבסט שביר. מדובר בסוג של אסבסט יבש מאוד ומתפרק ונסדק בקלות. גם במקרה זה, אסבסט נהוג להגדיר כמסוכן ואינו מתאים יותר לשימוש.

כפי שאמרנו בהתחלה, כל יבוא או סחר באסבסט אסורים על פי החוק הישראלי הנוכחי, בין אם כמוצר עצמאי או כחלק בלתי נפרד ממוצר אחר.

בנוסף לכך, למשרד להגנת הסביבה יש מטרה ברורה וחד משמעית לפנות את כל גופי ורכיבי האסבסט הקיימים בישראל ופשוט להגיע למצב סביבתי נטול אסבסט לחלוטין. אך זהו תהליך איטי ומדורג שבו הקריטריון העיקרי אינו נוכחות האסבסט, אלא מצבו.

ככלל, כאשר האסבסט נמצא במצב שלם ותקין לחלוטין, פוטנציאל הסיכון שלו הוא נמוך מאוד. הבעיה מתחילה כאשר החומר עובר שחיקה או שבירה, מה שחושף את הסיבים הפנימיים של המכלול אל האוויר הפתוח. המדובר בסיבים מיקרוניים שאינם נראים לעין האנושית אך מרחפים באוויר, לעיתים בכמויות גדולות ולאורך זמן רב.

נשימה של סיבים אלה יכולה לגרום לנזקים קשים לריאה האנושית ובכלל זה להוביל להתפתחות מחלות ריאה, מחלות במערכת הנשימה ובטווח הבינוני והארוך גם להתפתחות מחלת הסרטן.

בשל כך הוגדר האסבסט כחומר מסוכן אסור בשימוש.

כל עוד האסבסט שלם

נהוג לשים אותו במקום, לבדוק לעתים קרובות כדי לוודא תמיד את תקינותו. ברגע שהאסבסט הופך לחומר מסוכן, בין אם הוא מוגדר כאסבסט שביר ובין אם הוא עבר בלאי פיזי משמעותי, כמו סדקים או שבירה, ההנחיות הן לפנות את האסבסט בהקדם האפשרי ולהפנותו למזבלה מסוכנת. אם אינכם מכירים את מצב האסבסט שלכם ואינכם יודעים האם יש להסירו, מומלץ להזמין מומחה פינוי אסבסט בחיפה שיבדוק עבורכם את המשטח וימליץ על השלבים הבאים.

מי יכול להסיר אסבסט ברמת השרון?

בדרך כלל, פירוק אסבסט היא פעולה הדורשת אישור ואישור מהמשרד להגנת הסביבה. על פי חוק, אסור לאף אחד להסיר אסבסט או להשליך אסבסט אלא אם כן קיבל את ההכשרה הדרושה, השיג את ההיתרים המתאימים מהמשרד להגנת הסביבה ופעל על פי מערכת מלאה של כללי בטיחות ומניעה. משמע סוקר אסבסט המשמעות המיידית היא שלא משנה כמה קל ופשוט זה נראה לכם, אסור לכם או לכל אדם בלתי מורשה אחר לגעת ביריעת האסבסט, ובוודאי אסור לפרק, להשליך או לזרוק אותו לפח או לסביבה. חשוב לדעת זאת, כפי שיוכל להסביר לכם כל מומחה להסרת אסבסט ברמת השרון, כי מדובר בחומר מסוכן מאוד, ואנשים רבים מאבדים את בריאותם וסובלים בגלל מחלה קשה בדרכי הנשימה. כל התנהגות לא אחראית הקשורה באסבסט אינה רק בלתי חוקית אלא עלולה לגרום נזק ממשי לבריאותך ושל הסובבים אותך.

כיצד להסיר אסבסט?

תהליך פינוי האסבסט, או כל מקום אחר, מתחיל בכך שצוות פינוי אסבסט מורשה מגיע למקום ועושה שימוש בכל ציוד המיגון הנדרש לרבות ביגוד אטום, משקפי מגן, מכונות הנשמה, נעליים גבוהות ורצוי מכסה מנוע אטום.

המטרה היא כמובן למנוע כל מגע עם סיבי אסבסט שעלולים לצוף באוויר בזמן הפינוי. בשלב הבא מרטיבים היטב את לוחות האסבסט המשמשים לפירוק. הרטבה זו נועדה למנוע תנועה חופשית של סיבים באוויר על ידי הפיכת תערובת האסבסט למסטיק לח ומניעת היווצרות אבק בדומה להרטבת לכלוך והפיכתו לבוץ גבישי נטול אבק.

מפה החלה תהליך הליכה על ביצים, תוך הקפדה רבה על מניעת שבירת יריעות אסבסט, אתגר שהופך חשוב מאוד בכל הנוגע לבניית גגות ועבודה בגובה. תהליך הפירוק מתבצע על ידי פתיחה קפדנית של הברגים המחברים את לוחות האסבסט למבנה המבני, הסרת הלוחות והורדתם לקרקע, ולאחר מכן העמסתם בזהירות על רכב פינוי ייעודי כשכל הבארות מכוסות. לאורך כל תהליך הפינוי נוטר האוויר באזור העבודה על מנת לוודא שריכוז סיבי האסבסט באוויר לא חורג מסף מרבי שנקבע.

הזמינו פינוי אסבסט ע״י סוקר מומחה עד הבית
לפרטים נוספים חייגו:

או השאירו הודעה ונחזור בהקדם

פינוי אסבסט ברמת השרון