פירוק אסבסט

פירוק אסבסט ע״פ החוק הגנת הסביבה
פירוק אסבסט | אסבסט פריך

פירוק אסבסט

שירותי פירוק, פינוי והטמנה של גגות, צנרת, מבנים ומוצרי אסבסט. קבלו ייעוץ מקצועי משמאי אסבסט.

סיבי אסבסט משתחררים כאשר לוחות אסבסט צמנט מתפרקים ומתפרקים, מהווים איום על הבטיחות והבריאות של כל הסובבים. סיבי אסבסט הם סיבים בלתי נראים, אך כשהם משתחררים הם גורמים למחלות נשימה קשות ולנזק בלתי הפיך לגוף. במקרה של שריפה או קריסת גגות אסבסט-צמנט ישנים, עולה האפשרות לפיזור סיבים, מה שמגביר את נוכחות המפגע. על מנת לפרק חומר זה כראוי, נדרש מומחה אסבסט להיעזר בשירותיו של מומחה אסבסט אשר יכין דוח מפורט על כל שלבי העבודה הנדרשים ויוביל את הצוות להמשך עיבוד האסבסט.

תהליך פינוי אסבסט

תהליך פירוק ופינוי אסבסט מלוחות אסבסט-צמנט למזבלות פסולת אסבסט מתבצע אך ורק על ידי קבלן מורשה ומוסמך מטעם המשרד להגנת הסביבה לעיבוד חומרים אלו.

הכנה לפירוק לוחות אסבסט

עבודות ההריסה יתואמו מראש עם גורמים בבניין ובמבנים סמוכים ברדיוס של עד 50 מטר, והאתר יגודר היטב בשלטי אזהרה המעידים על סכנת חשיפה לאסבסט. בנוסף, שמאי אסבסט ידריך את כל מי שנמצא באזור באופן פרטני כדי למנוע קיפאון.
בבניינים ללא תקרה המפרידה בין גג האסבסט למבנה עצמו יש לרוקן את כל תכולת האתר ללא יוצא מן הכלל.

במידה ויש במבנה ציוד שאינו ניתן לניתוק והסרה, יש לאטום אותו ביריעות פוליאתילן כפולות אותן יש לפרוס על הרצפות כדי לאפשר את ספיגת שאריות החומר המפורק.
כל הפתחים בבניין, לרבות חלונות, דלתות ומזגנים, יהיו סגורים ואטומים במלואם עד לסיום.
לפני הפירוק יש להרטיב את הלוחות במים או בחומר מאושר אחר בעל תכונות הדבקה.

פירוק לוחות אסבסט

במהלך פירוק הלוחות, לא תתאפשר כניסת אנשים למתחם, למעט הצוות שיאובטח כהלכה.
עבודה על פירוק לוחות אינה כרוכה בשבירה אגרסיבית בפטיש או בחיתוך במגן, שכן הם מפזרים סיבים רעילים באוויר ומביאים לעלייה ברמת הזיהום.
פסולת האסבסט נאספת ביריעות תעשייתיות דופנות, שאינן מאפשרות שחרור חומרים רעילים גם לאחר פינוי.

יריעות מפוונות מסומנות היטב לפי זמן ומקום עם סימן בולט שיש בהן אסבסט. כמו כן, בסיום עבודת הפירוק יונחו על תוף היריעות גם ביגוד מגן, מסכות וציוד נוסף ששימש כאמצעי הגנה מפני אסבסט.

פסולת האסבסט מאוחסנת במפעל ייעודי לנטרול אסבסט-צמנט בעל היתר הטמנה מטעם המשרד להגנת הסביבה. הפסולת תסולק לכלי רכב עם תאים סגורים ואטומים עם תיוג מתאים.

סיום עבודות פרוק אסבסט

לאחר סיום פינוי האסבסט, הפקח ייקח דגימה נוספת על מנת לוודא שלא נותרו שאריות אסבסט או סיבים בכל השטח.
שמאי האסבסט ישלים דוח מפורט שיוגש לבעלי הנכסים ולמשרד לאיכות הסביבה ובו סיכום תהליך הפירוק והפינוי בצירוף תוצאות הדגימות שנלקחו במקום.
לאחר כל התהליך תוציא החברה אישור ניקיון שיאפשר לכם להיכנס ולשהות במקום בו מפורקים לוחות האסבסט.